Pages

Family Gathering- Iftar

Ola!! heheh, for few days tak sempat nak update blog cos super busy kemas rumah nak raya. Almaklumlah, tinggal 2 minggu lagi nak raya plus weekend ni saya akan pulang ke kampung. Nak tolong mak kemas rumah dan buat kuih raya! Yeeha!

So, entry kali ni saya nak update tentang Iftar baru-baru ni di rumah kakak saya di Kota Damansara. Pergh, sangat2 happening sebab almost everyone berkumpul termasukla adik-beradik mak yang dah macam adik-beradik saya jugak sebab all of them mak saya yang jaga since they all kecik-kecik. We were all lived in the same house dan membesar bersama-sama. Lagipun, gap umur yang tak berapa nak jauh menyebabkan dorang ibarat kakak-kakak and abang-abang je dengan adik-beradik saya.

Ok, itu pengenalan tentang how close we are. So, saya haritu masakla Tomyam. Bahan-bahan dah siap tinggal masak rumah akak cos saya malas nak berangkut dengan kuah bagai.. And then, mak buat urap, bubur kacang merah dan special desert- ubi kayu sira lada. Pergh, sangat2 laris bila dah buka! My sister buat sambal udang petai, yummy! Menu lain, dibeli oleh makcik-pakcik saya. So, meja sangat2 penuh!
Since this time is first time atok aka nenek kesayangan saya takde, so mak sayalah pengganti ibu kepada adik-beradik mak. Tahun ni sure sangat2 sedih sebab atok dah takde...rindu dengan serunding daging atok, ayam masak merah atok dan banyak lagi....Alfatihah buat Atokku, Zaimah bt Haji Sadali... Moga Allah mencucuri rah mat atas roh atok...amin..

No comments: