Pages

TESTIMONI SENDIRI: My Breastfeeding Journey with Set Penyusuan dan Berpantang

Salam semua....

Ok, ramai mommies yg tanya saya about Set Penyusuan dan Berpantang (SPB) Shaklee ni dengan saya. Almaklumla, melihatkan result yg sy sendiri peroleh: susu pekat berlemak, banyak hasil dan tentunya lebih berkhasiat.

So sy nak share sikit additional vitamins apart from basic set which is (Alfafah, B Complex, Vitalea dan Vit C). Saya juga amalkan ESP(Energizing Soy Protein) dan Ostemetrix(Calcium &Vitamin D).

Ha, nak tau kenapa? Sebabnya ESP Shaklee adalah pemakan berbentuk protein yg kita maklum adalah makanan kpd sel badan kita. Saya bukanla doktor tp melalui pembacaan dan juga penerangan pakar, serba sedikit ilmu zaman sekolah and pra-uni in Biological Science, tahula jugak serba sedikit.

Ramai consumers yg saya tak fahamnya ialah mereka jarang nak ambil tahu apa yg mereka makan dan apa yg mereka perlu elakkan. Perut kita Rasulullah sendiri kata adalah punca penyakit kalau kita tak jaga betul2.

So tak mau celoteh panjang, saya nak bagtau kenapa sy amalkan ESP. Selain kandungan Protein itu sendir, ESP ni sgt membantu sy as working mother, blaja lagi dan sebagai isteri and anggota masyarakat utk terus menabur bakti dan berkhidmat! Ha, dr awal pagi hingga anak2 semua tido, sy continously bekerja. Dr sediakan persiapan sekolah anak, sarapan suami and myself and anak2 juga then bersambung urusan kerja kemudian balik kerja masak, kemas bla bla bla....

Bayangkkan!

So, disinilah sy lihat ESP ni memberi tenaga tambahan kepada sy. Saya dulu jenis cepat letih, sakit kepala, selalu sakit selsemala demamla... Alhamdulillah, Allah pertemukan sy dgn ESP Shaklee ni masa sy mengandungkan anak yg kedua. Subhanallah, sy merasakan perubahan yg positif terutama tang sakit dan energy!

Enough said pasal ESP, kenapa sy ambil Ostemetrix Shaklee (Oste) ni plak. U guys tahukan susu Anlene tu untuk apa??? So, samalah juga fungsinya, Oste ni dlm bentuk tablet. Sehari sebiji sudah cukup. Bagusnya ianya dtg sekali dengan Vit D. Why kene ada Vit D? Cos Vit D and Calcium ni memang kembar yg tak boleh berpisah. Nak paham lebih lanjut, leh tny En Google and Doctor anda ya?

Nak cuba dan rasai kebaikannya sendiri?? Meh PM/Wassap/Email sy k?


No comments: