Pages

Kenalilah Diriku....

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang sudi mengunjungi blog saya yang tidak seberapa ini...

Sebagaimana tajuk saya, diri sayalah yang ingin saya perkenalkan kepada anda semua yang mungkin pernah mengenali saya apatah lagi yang langsung tidak tahu siapa saya, inilah yang saya cuba sampaikan kepada anda...kenalilah saya...

Bukan niat untuk mempromosi diri, tidak sekali terdetik untuk meninggi diri...diri ini adalah insan biasa, hamba Allah yang tidak lepas dari dosa, malah seringkali alpa dan terleka dengan nikmatNYA..namun, di situlah saya mengkaji dan mengenali diri saya, kelebihan dan kelemahan tetap ada dalam diri ini, sama seperti insan lain juga...

Kita tidak mungkin betah untuk terus bertahan sempurna. Yang sempurna hanyalah DIA dan kita adalah hambaNya yang lemah lagi kerdil..Mana kita bisa mungkin ingin terus sempurna, tetapi itulah yang saya selalu cari....kesempuranaan yang tak mungkin saya perolehi, namun setidak-tidaknya sikap ingin sempurna(perfectionist/particular) lah yang sentiasa memandu arah untuk tidak mudah putus asa, terus berusaha dan berusaha...Nanti dulu! Seperti yang saya katakan sebelum ini, saya bukan ingin memaklumkan kepada dunia bahawa saya BAGUS, tidak! Tetapi, berbalik kepada tajuk saya, saya ingin menceritakan diri saya kepada pengunjung blog ini, sebelum anda terus melayari blog ini secara 'buta'...adakah isi blog saya ini reliable kepada anda atau tidak...Bak kata pepatah Melayu "Tak kenal, maka tak cinta".. Justeru, kenalilah saya...

Maaf ya? Mungkin konsep penyampaian/persembahan blog saya berbeza dari blogger2 yang lain, namun saya punya cara tersendiri...Blog ini hak saya, ibarat kain putih, sayalah pencoraknya..

Opps....sebelum saya berbicara lebih jauh....saya rasa cukuplah "kesempurnaan" sebagai pengenalan kepada diri saya...Bukan saya insan kamil, saya hanyalah pencari kesempurnaan sebagai asas untuk saya menjadi insan yang lebih berjaya, insyaAllah, dunia dan akhirat...
Wallahualam....

Wassalam...............................

Kepada semua...Selamat Datang, Ahlan Wasahlan....