Pages

Raya!! Raya!! Raya!!

Salam Aidilfitri buat semua muslimin muslimat seluruh dunia...

Entry kali ni xbanyak sgt cos hari raya kan... Tahun ni saya beraya di rumah mak sayala... Semua adik beradik except abang saya yang balik Perak(for the first time raya Peyrock), yang lain2 termasuk adik beradik mak beraya di kampung. Tahun ni tahun pertama atok xde... Sayu rase bile dikenang2kan sgt2... Tapi, bagi saya, saya cukup redha atok pergi sebab saya tak tahan dah tengok atok sakit... Biarla dia bahagia di alamnya yang kekal...Suatu masa juga kita semua akan ke sana.. Moga Atok ditempatkan bersama-sama orang2 beriman...

Ok, alhamdulillah, tahun ni saya dapat buat 3 jenis kuih dengan mak plus satu kerepek kulit popia. Biskut2 yang berjaya dibuat: biskut gajus, biskut cornflakes kacang and biskut kelapa ijau...hahahah... oh, ada lagi satu rupenya, biskut ala2 Famous Amos..

So, pagi raya as usual kitorang sembahyang raya, saya terawikh seharipun tak dapat pergi.. Tahun ni, dapat gak sembahyang raya.. Then, salam2, bagi duit raya and jalan2 raya...

Hari kedua petang, saya bertolak balik Muo... Raya ketiga baru kami start round2 rumah2 saudara mara.. Rumah atok saya belah ayah pun kat Muo, so ziarah sekali atok yang sorang ni.. Atok yang ni jela yang ada, tho tak serapat atok belah mak tapi atok yang ni tetap atok saya juga... Atok ni asalnya sihat walafiat, tetiba kena angin ahmar dan sekarang terlantar sebab dah kira lumpuh sebelah badan.. Kesian atok.. Saya doakan atok lekas sembuh atau setidak2nya sakitnya tak memudaratkan dirinya terus..

Raya ke-5 ada kenduri kat umah mak sempena anak sulong kakak ipar saya yang dah masuk bulan ke-7. Since sayapun preggy ni, mak buat utk kami berdua sekali... Saya ni tumpang jer...hehehe

Sabtu, kami balik KL, alhamdulillah, jalan lancar... Sampai Shah Alam around pukul 6ptg. Rindu sungguh rumah ni yang dah ditinggalkan 2 minggu...

K, that's all for now.. Selamat Hari Raya!!

No comments: